måndag 13 september 2010

Jonas Gardell har bestämt sig!






Jonas Gardell är ytterligare en artist som nu har bestämt sig för att rösta rödgrönt den 19 september.






På hans hemsida kan man bl a läsa följande:

"Jag är trött på privatiseringar av utmärkt fungerande institutioner som elbolag, apotek, skolor, vårdcentraler och sjukhus.

Alliansen är osunt fixerade vid att privat ägande alltid och utan undantag är bättre för mänskligheten, som vore det en naturlag, och denna sjuka övertro tror jag är till stor skada för dig och mig.

Jag tycker att det är upprörande att riskbolag kan ta ut 3 miljarder av våra skattepengar i vinst på de skolor de driver.

Jag tycker att det är rimligt att jag som tjänar mycket också ska betala mer."
 Läs hela texten här.

1 kommentar:

  1. Man kan undra vem som privatiserade, skolorna och elen mm, inte var det aliansen.

    SvaraRadera